zaterdag 16 juni 2012

Requiem van Mozart

Een paar weken geleden zag ik mijn buurvrouw naar buiten stappen met een partituur van Mozart onder haar arm. Ze bleek in een koor te zingen, dat het "Requiem" van Mozart uit zou voeren.

Via Janna regelden we 3 kaartjes, zodat we gisteren in ieder geval verzekerd waren van een van de mooiste werken van Wolfgang Amadeus Mozart.
De eerste keer, dat ik kennis maakte met dit magistrale werk was bij de film "Amadeus" uit 1984.

Rond de tijd, dat mijn moeder overleed, kocht ik de cd met het "Requiem".

Gisterenavond fietste ik met Ada naar de Regenboogkerk in Oegstgeest. Voor de pauze waren een zestal nummers van Mozart, gedeeltelijk instrumentaal, gedeeltelijk gezongen.

Een van de solisten was Isabel Delemarre, die ook de sopraanpartij bij "Die Schöpfung" voor haar rekening nam.

De Regenboogkerk heeft trouwens een prachtige akoustiek. Na de pauze, met zeer lange wachtrijen voor de paar toiletten, kwam het "Requiem" met als eerste koorwerk "Dies Irae".

De volgende drie kwartier konden we genieten van een goede uitvoering van het vrijeschool oud-leerlingen en lerarenkoor VOLK van het laatste muziekwerk van het muzikale wonderkind Wolfgang Amadeus Mozart.

Geen opmerkingen: