zondag 17 juni 2012

't Geertje

Vanmorgen vertrokken we met zijn vieren om een uur of 10 op de fiets naar Zoeterwoude. Ana wilde graag een keer naar 't Geertje. Via het centrum van Zoeterwoude reden we er naar toe. Overal stonden al dranghekken klaar. De jaarlijkse dorpsronde zou vandaag gehouden worden.
Op zondagmiddag is het bij deze (geiten)kaasboerderij een drukte van belang, maar om half 11 is het nog wel te doen. Ana was verbaasd over het enorme varken, dat in de stal stond met een stuk of 10 net geboren biggetjes. Op hun boerderij in Asturias hebben ze ook een paar varkens, maar dit formaat....

We kuierden over deze groot uitgevallen kinderboerderij met zeer veel geiten en kochten nog wat kaas en eieren, voordat Ada en ik weer vertrokken. Siebe en Ana bleven nog even.
Vanmiddag stond er een afspraak met Hans Boers. Om half 3 stond ik bij station Voorschoten te wachten, waar vandaan we vertrokken voor een rustige duurloop door de Horsten. Het was de eerste keer sinds de halve marathon van Leiden, toen hij gevallen was, dat hij weer liep. Het was heerlijk loopweer. Via de Velostrada en de Horstlaan liepen we het koninklijke landgoed op. Ik had gepaste kleding aan: ik liep in een oranje shirt en had een oranje pet op. Nu kan het nog!

Hans had zijn witte GBA-shirt aan, een zwarte broek en witte sokken. Inderdaad: de kleding van die Mannschaft. En zoals u weet, bekwamen onze Oosterburen zich sinds jaar en dag in die Schwalbe. Ik moet u zeggen: zie van Hans was volmaakt!

Op het smalle paadje tussen de twee sloten liep ik voorop tussen de hoge grasbermen. Zodoende zag Hans de boomwortel niet en de eerste de beste loop na zijn duikeling tijdens de marathon van Leiden lag hij weer languit. Op een licht bebloede knie na viel de schade dit keer mee.
Via de Papelaan liepen we weer naar station Voorschoten, waar we ieder ons weegs gingen na 8 km rustig hardlopen.
Ik fietste nog even naar het huis van mijn schoonouders. Het was immers vaderdag. Ada, Ana en Siebe waren er ook. Na een kopje thee en een stukje taart reed ik naar huis om me op te frissen. Vanavond ga ik in Haarlem bij de nu nog fitte vijftiger Tim de Beer kijken naar Nederland-Portugal. We weten niet, wat Oranje gaat doen, maar gezellig wordt het in ieder geval!

Geen opmerkingen: