woensdag 15 oktober 2014

Koeien in de mist

Vanmorgen fietste ik op weg naar mijn werk langs de rand van de Stevenshofpolder. Boven de weilanden hing een deken van mist met daarin een aantal half verscholen koeien.
Het uitzicht hield een beetje het midden van deze beide van internet geplukte foto's.

Dit prachtige schouwspel zorgde ervoor, dat ik mijn route aanpaste. Ik zou niet de kortste weg naar Katwijk nemen, maar langs het Valkenburgse meer en door de duinen naar de bibliotheek rijden. Wie schetst mijn verbazing, dat boven de weilanden aan de andere zijde van de A44 totaal geen mist te bespeuren was.

Ik pakte de "geheime" klim in Rijksdorp nog mee voor ik op de Klip naar boven klom. De tocht door de duinen was erg mooi. Door de regen van de afgelopen dagen was het mos net als vorig jaar flink uitgelopen en hadden de duinen een frisse groene gloed gekregen.
Wat dat aangaat bof ik, dat ik in Leiden woon. De Sleutelstad heeft een prachtig centrum en ook de omgeving van Leiden is erg mooi. Je moet het alleen wel willen zien.

Geen opmerkingen: