maandag 13 augustus 2018

10 jaar blogger

Het is vandaag 10 jaar geleden, dat ik mijn eerste blog plaatste.

In het kader van "23 dingen" konden bibliothecarissen zich bekwamen in de toen nieuwe sociale media. De eerste opdracht was het maken van een blog. Deze was bedoeld om de vorderingen op het terrein van de nieuwe media te beschrijven.
Nu was ik al een tijd lang van plan om een eigen sportwebsite te maken, maar tegen het technische deel ervan zag ik eerlijk gezegd wel op. Welnu, met blogspot was dat zo opgelost.
Daar ik veel verhalen klaar had liggen, omdat die al in "IJskout" van de IJVL waren geplaatst, was het simpel het downloaden van deze teksten en ik had meteen al ruim 20 sportverhalen.
Het eerste verhaal, dat ik plaatste was "De marathon als training".
Inmiddels ben ik hard op weg naar mijn eerste miljoen. Views wel te verstaan om in de terminologie van het bloggen te blijven.
Vooral in tijden van natuurijs weet men dit blogspot goed te vinden. Soms heb ik meer dan 2000 lezers op 1 dag. Niet gek voor een eenvoudige amateur.
Ik ben in ieder geval vast van plan om de komende 10 jaar op dezelfde voet verder te gaan.

Geen opmerkingen: