maandag 20 augustus 2018

Pittige training

Met trainer Elwin den Dulk fietste ik vanavond naar "De Bult", waar we aan de wekelijkse droogtraining van de IJVL op de zoveelste zwoele zomeravond afwerkten.
Hoopvol liepen we met de schaatsplanken omhoog, maar deze bleven we het grootste deel van de training onaangeroerd. Na ingelopen te hebben dribbelden we naar de de trap toe, waar we diverse keren omhoog moesten springen. Kikkersprongen, zijwaartse schaatssprongen en "gewoon" lopen met het overslaan van 1 of 2 treden. Daar de oefeningen 2 of 3 keer uitgevoerd moesten worden, werd het bij iedere keer omhoog wat zwaarder.
Daarna kwamen eindelijk de schaatsplanken aan bod. We moesten 5 keer een minuut planken met 20 seconden rust ertussen. Daar ik een duursporter ben, sloeg ik de pauzes maar over een "schaatste" gewoon door.
Het slot van de training bestond uit 2 onderdelen: the suicide run, waarbij je telkens heen en weer moest rennen naar een pilonnen, die telkens 6 stappen verderop lagen.
In M.A.S.H. wordt gezongen: "Suicide is painless". Ik kan u verzekeren: the suicide run is dat niet!
De tweede oefening was the jumping jack.
Al met al was het een pittige training. Ik heb zo'n vaag idee, dat ik het de komende dagen nog wel zal voelen....

Geen opmerkingen: