maandag 6 augustus 2018

Kikkerbeet

Vandaag is de tweede hittegolf in één zomer een feit. Alleen in 1941 en 2006 was er ook sprake van 2 hittegolven. Dat dit grote gevolgen heeft voor de natuur moge duidelijk zijn.
Voor ons betekende dat, dat we vanmorgen vroeg opstonden om naar de volkstuin te gaan. Na het ontbijt fietsten we erheen, waar ik ruim 2 uur bezig was de planten water te geven op de zoveelste tropische dag, terwijl mijn vrouw het werk, waarvoor groene vingers vereist zijn, deed.
Het spreekt voor zich, dat er uit de regentonnen niet veel meer te halen viel, dus ik wandelde op en neer naar de bij het volkstuin boerensloot. Deze lag vol kroos. Behalve op de plek, waar meer tuinders hun gieters vol water uit de sloot gehaald hadden. Daar zag ik een plant, waarvan ik dacht, dat het waterlelies waren.
Mijn vrouw heeft er echter meer verstand van. Het bleek te gaan om kikkerbeet.

Geen opmerkingen: