vrijdag 3 augustus 2018

Opa slaapt

Vanmorgen was het weer vroeg dag. Om half 6 ging de wekker af. Dat waren we deze week wel gewend. Vanwege de warmte stonden we iedere ochtend om 6 uur op om nog voor het middaguur minstens de helft  van de afstand afgelegd te hebben met het oog op de slopende hitte 's middags.
Wie mij een aantal jaren geleden had gezegd, dat ik mijn vakantie in zou korten om op een kleinkind te kunnen passen, had ik niet geloofd. Maar toch was het nu wel het geval.
Om 6 uur zaten Ada en ik op de fiets naar Leiden Centraal, waar we de trein naar Rotterdam namen om op Faas te passen. 
Na onze kleinzoon verschoond en gewassen te hebben, ging hij om een uur of 9 tevreden slapen.
Opa ging heel even op de bank liggen en sloot eventjes zijn ogen. Anderhalf uur later werd hij weer wakker....
De korte nachten van de afgelopen week hadden toch hun tol geëist.

Geen opmerkingen: