zaterdag 22 december 2018

Stoffer en blikloop

Het was lokaal weer een kletsnatte dag. Wij weten het al een maand lang, maar minister Van Nieuwenhuizen heeft de Tweede Kamer een bericht gestuurd, dat de droogte officieel voorbij is.
Gelukkig was de meeste regen vannacht gevallen en was het vanmorgen bewolkt maar droog, toen mijn vrouw en ik naar "De Helianth" fietsten voor de wekelijkse boodschappen. Thuisgekomen bracht ik het glas naar de glasbak en 2 zakken met groente- en fruitafval naar het compostvat op de volkstuin.
Op weg er naar toe zag ik op het fietspad heel veel glasscherven liggen. Een onverlaat had een bierflesje met kracht op het asfalt gegooid.
Na het bezoek aan mijn jarige schoonmoeder kleedde ik me thuis om. In mijn trainingsschema stond voor vandaag een duurloop gepland. In mijn sportkleding met in een rugzak een stoffer en blik liep ik naar de plek toe, waar de glasscherven op de Via44 lagen.
Ik was een minuut of 10 bezig om de glasscherven op te vegen. Een mooie extra oefening voor schaatsers trouwens. Telkens was ik zo'n halve minuut statisch zittend bezig om een stukje asfalt schervenvrij te maken.
De aldus opgeveegde glasscherven gooide ik in de berm langs het fietspad. Hopelijk is nu alles van het fietspad opgeveegd, maar zeker weten doe je dat natuurlijk nooit. Net zomin als dat je nooit kunt zeggen, dat je op deze manier lekke banden hebt voorkomen, Daar ga ik natuurlijk wel van uit.
In de Stevenshof terug werd ik beloond met een prachtige zonsondergang zoals deze op internet gevonden avondlucht.
Al gaat mijn voorkeur natuurlijk uit naar deze zonsondergang.

Geen opmerkingen: