woensdag 12 juni 2019

Herfst

Vandaag kwam de regenval weer overvloedig naar beneden.
Dat was afgelopen zaterdag ook het geval, maar het grote verschil was, dat er toen windkracht 6 stond, waardoor het toen compleet herfst leek.
De wijsheid van het besluit om de voortent toch aan te brengen bleek 's nachts al. In ons huisje stonden de deuren te klepperen. De ramen, die op een kier stonden, waren er de oorzaak van. Hierdoor klonk een klein half jaar te vroeg: "Hier in huis zelfs waait de wind!"
Na de ramen om half 5 dicht gedaan te hebben, hadden we geen last meer van klepperende deuren en konden we tot half 8 slapen.
Bij iedere nieuwe douche is het altijd even zoeken naar de werking, maar ik kwam er zonder douche vanaf. Na me aangekleed te hebben, zag ik een nachtegaal de heg in vliegen.
Na het ontbijt begaven Ada en ik ons in het herfstweer. We reden naar Mijdrecht, waar we inkopen deden voor het weekeinde. Heen was geen probleem, maar terug op de kaarsrechte Hoofdweg was een heel ander verhaal.  Met de regen erbij hadden we een compleet herfstgevoel.
Op de "Groene Hart Camping" bleven we in ons huisje en na de koffie en thee en speelden "Regenwormen". Een slijtageslag, waarbij aan het einde slechts 3 personen één kaart hadden. Ik won omdat ik toevallig de kaart met de meeste punten had.

Terwijl de regenbuien kwamen en gingen, zaten we aan onze lunch.
Bas en ik verstevigden de tent nog wat meer. Het leek wel, of we er langer mee bezig waren, dan dat Bas en Nel er in geslapen hadden.
Om een uur of 4 gingen we met zijn vieren naar Woerden toe. We parkeerden aan de haven alvorens het centrum in te wandelen. Het uit de tijd van de Romeinen stammende Woerden heeft allerlei leuke hoekjes.
We streken, na door het gebied binnen de singels geslenterd te hebben, neer op het terras van "Plein 7". Daar nam Ada een cappuccino en de mannen een biertje. Het zonnetje was eindelijk doorgebroken.
Via Kamerik reden we terug naar De Hoef, waar we nog even wat utterden, voordat we met zijn vijven naar Mijdrecht reden. Daar aten we bij "De Griek". Na stokbrood met kruidenboter en tsatsiki was de hoofdmaaltijd een Griekse schotel met verschillende soorten vlees of groenten. Waar de anderen witte of rode wijn namen, hield ik het bij Mythos bier. Als toetje hadden we verschillende gerechten. We hadden een goede maar vooral gezellige maaltijd bij "De Griek".
Terug op de "Groene Hart Camping" keek Joep naar de wedstrijd tussen Noorwegen en Nigeria op het WK vrouwenvoetbal, terwijl de rest "Trans America" speelde.
Buiten was de storm eindelijk gaan liggen op deze herfstdag, waarop we maar 10 kilometer gefietst hadden.

Geen opmerkingen: