woensdag 26 juni 2019

"Hetzelfde als de vorige keer!"

Tijdens mijn ritje langs de scholen in Katwijk kwam ik gisteren in de tropische hitte mijn trainingsmaat Edwin Minnee tegen.
Daar ik langzamerhand weer aan een knipbeurt toe was, zei ik: "Ik moet binnenkort weer een afspraak met je maken."
"Dat is goed", zei Edwin: "Kom morgen maar even langs."
Zo gezegd, zo gedaan. Toen ik vanmorgen in filiaal Hoornes/Rijnsoever gewerkt had, fietste ik in aangenaam zomerweer naar de Hoofdbibliotheek.
Onderweg daar naar toe kwam ik langs de kapperszaak.  Door het pure strandweer van de afgelopen dagen waren er maar weinig afspraken gemaakt. Ik kon vanmiddag om half 4 terecht. Daar ik zaterdag extra werk, kwam ik deze week wel aan mijn uren.
Zodoende zat ik om half 4 op de kappersstoel, waarbij we het ook hadden over het schaatsen in de Leidse IJshal.
"Welk model wil je?"
"Hetzelfde als de vorige keer", antwoordde ik: "Mijn vrouw vond, dat ik nog nooit zo goed geknipt was."
Na de knipbeurt fietste ik naar de volkstuin, waar ik een bakje aardbeien plukte. Met aangename temperaturen is dat toch een stuk prettiger. Dat het maar één bakje was, is een teken, dat het aardbeienseizoen op zijn einde loopt.


Geen opmerkingen: