maandag 11 februari 2019

Afzien

Vanavond is Mart Smeets in de Bibliotheek van Katwijk om te vertellen over zijn nieuwste boek "Afzien". Ik had tot het laatste moment een slag om de arm gehouden of ik er naar toe zou gaan of niet. Het werd dus niet.
Maar om af te kunnen zien heb ik Mart Smeets helemaal niet nodig. Dat kan ik zelf wel.
Juist op de verjaardag van mijn schoonvader heb ik tot tweemaal toe een proeve van bekwaamheid afgelegd op het gebied van afzien. De eerste keer was in 1991, toen ik voor het eerst de magische grens van 200 kilometer schaatsen op 1 dag wist te passeren door 4 maal achter elkaar de Molen- en Merentocht te schaatsen.
In 2012 wist ik met een groep schaatsvrienden de Elfstedentocht te volbrengen. Dat was af en toe behoorlijk afzien.
Het kostte dus geen grote moeite om van de lezing van Mart Smeetsaf te zien. In plaats daarvan bezocht ik trainingsmaat Edwin Minnee, die mij van mijn wintervacht ontdeed. Tot grote vreugde van mijn vrouw.
Mijn plan om net als bij het Beatles-project mijn haar tot eind maart te laten groeien voor het Sixties-project van de Leidse Koorprojecten kon haar goedkeuring niet wegdragen.
Gelukkig kan ik door het haar op een andere manier te kammen eind maart toch een Beatleskapsel creëren.
Uit de beginjaren van "The Beatles" wel te verstaan.
Ik hoef dus niet overal van af te zien.....

Geen opmerkingen: