zaterdag 9 februari 2019

Horstenloop

Het weer toonde vandaag diverse gezichten. De temperatuur was ronduit lenteachtig.
Daarnaast stond er een harde wind met tussendoor flinke windstoten. Als je tegenwind had, voelde het een stuk frisser aan.
Dat konden Hans Boers en ik ervaren, toen we vanmorgen voor het erst dit jaar samen door "De Horsten" gingen lopen. Op de Velostrada woei mijn pet 2 keer van mijn hoofd bij het fietsen. Denk dus niet, dat ik er met mijn pet naar gooi....
Het maakte heel erg uit, waar je liep in en om "De Horsten". Er waren stukken, waar je vol in de wind liep en stukken, waar je luw liep. Het verschil tussen herfst en lente op deze winterdag.
Wat dat aangaat had deze bosloop wel iets weg van een intervaltraining. Er waren stukken, waar je flink aan moest zetten om tegen de wind in te beuken, waarna je je weer kon ontspannen in de luwte.
Hoe dan ook, het was duidelijk, dat de koude periode vanaf half januari afgebouwd wordt. De sneeuwklokjes, de krokussen en her en der wat opbollende knoppen aan de bomen lieten zien, dat de lente niet ver weg meer is.

Geen opmerkingen: