zaterdag 23 februari 2019

Nieuwe sprinters

Faas kwam een nachtje logeren. Zodoende vertrokken we gisterenochtend naar Rotterdam om hem op te halen. Met de bus reisden we naar Delft, vandaar met de trein naar Den Haag  Centraal, waar we de nieuwe sprinter naar De Vink namen.
Deze Spaanse sprinter was deze week negatief in het nieuws. Daar merkten wij niets van. Integendeel. Het is een prachtige trein, waar je voor je plezier in gaat zitten. Vanaf De Vink wandelden we naar huis, waar een heerlijke dag als oppasopa en -oma ons wachtte.
In het zonnetje maakte ik een fiets klaar voor het vooropstoeltje  en het windscherm, waarna ik met Faas een stukje om en door de Stevenshof ging fietsen.
Ik reed door naar Jos Drabbels. Met deze Elfstedenmaat kletste ik even bij, waarna ik thuis met mijn vrouw en mijn kleinzoon ging lunchen.
Aan het eind van de middag trapte ik naar de Leidse IJshal, waar ik voor de IJVL de wekelijkse training gaf voor de beginnersgroep. Ik deed diverse oefeningen met de elastieken en met de gekleurde noppen. We sloten de schaatsles af met rondjes rechtsom en twee tikspelletjes.
Ik trok mijn schaatsen uit en fietste snel naar Leiden Centraal, waar ik voor de tweede keer die dag in een nieuwe sprinter stapte. Toepasselijk in het weekeinde van het WK sprint in "Thialf".
Vanaf station Nieuw-Vennep wandelde ik naar de Hoofdweg, waar op de plek waar we ooit "De Gouden Leeuw" gebiljart hebben, nu café-restaurant "Orries" staat. Hier hadden we met het organisatiecomité afgesproken om de reünie van "Oktopus" in samenwerking met "Mitswa" te evalueren.
Zoals gewoonlijk bij "Oktopus" was het weer snel een zooitje en schalden de lachsalvo's door "Orries".
Met wat droge humor worden dromen nooit meer, wat ze geweest zijn.
Nu wil het toeval, dat we aan tafel zaten met de Koningin van Nieuw-Vennep.
Nu heeft iedere koningin recht op een hofnar, een rol, die ik met verve op me nam.
Maar geen doorsnee hofnar.
Diverse opmerkingen mijnerzijds kwamen dan ook in de buurt van majesteitschennis. De lachspieren werden zodoende goed getraind. Tot tranen met tuiten toe!

Geen opmerkingen: