donderdag 21 februari 2019

Voice from yonder

Vandaag werd bekend, dat Gerard Koerts, de toetsenst van "Earth & Fire", is overleden. Hij is 71 jaar geworden.
Samen met zijn tweelingbroer Chris was hij de motor achter deze succesvolle Voorschotense en Voorburgse popgroep met zangeres Jerney Kaagman als beeldschone blikvanger.
"Earth & Fire" heeft veel hits gehad.
Tegelijkertijd was het een groep, die diverse conceptalbums uitbrachten, waarvan de gebroeders Koerts het merendeel van de composities voor hun rekening nam.
Aan "Song of the Marching Children" heb ik speciale herinneringen. Ik kreeg deze lp van een paar vrienden van "Oktopus", toen ik in het ziekenhuis lag na een kaakoperatie.
In "De Hobbit" leerde ik een paar jaar later "Voice from yonder" kennen.
Gerard Koerts kan nu zelf controleren, of de stem, die hoopvolle boodschappen brengt van gene zijde, daadwerkelijk van Ellen Terry is.
Gerard, bedankt voor alle mooie muziek, die je geschreven, gezongen en gespeeld hebt en waarvan ik ook tijdens een paar live-optredens heb mogen genieten.

Geen opmerkingen: