vrijdag 19 maart 2021

Een fietsdagje

Het was een frisse dag in maart, maar door het zonnetje was het best wel goed fietsweer.

In de noordenwind voelde het wel wat kouder aan, maar daar heb je een winterjas voor. Deze had ik dan ook aan bij de diverse fietsritjes, die ik vandaag maakte.

Het eerste ritje was via een omweg naar Odin in Voorschoten, waar ik de wekelijkse fruitvoorraad insloeg.

Na het fruit thuisgebracht te hebben, maakte ik de lunch klaar en reed naar de volkstuin, waar ik met mijn vrouw uit de wind en in de zon genoot van de nabij komende lente.

Na de lunch fietste ik door de duinen naar Katwijk toe. Er waren aardig wat wielrenners, die eveneens dit mooie natuurgebied opgezocht hadden om hun benen aan het werk te zetten. Via het Vlaggeduinpad fietste ik naar de Hoofdbibliotheek toe.

Daar dronk ik met een drietal ex-collega's een kopje thee. Op anderhalve meter afstand uiteraard. Op weg naar huis fietste ik nog langs een andere collega. In de tuin konden we even bijpraten. Daarna reed ik naar huis toe, waar bleek, dat ik op dit fietsdagje ruim 50 kilometer had weggetrapt.

Geen opmerkingen: