maandag 29 maart 2021

Leiden-Ter Apel

Ter Apel is meestal in het nieuws als er weer eens iets aan de hand is bij het uitzetcentrum.

Dankzij de Leidse langeafstandloopster Chantal Vernhout komt deze Groningse plaats positief in het nieuws. Zij gaat in het Paasweekeinde van Leiden naar Ter Apel lopen.

Deze voormalige voetbalster heeft zich de laatste jaren toegelegd op het hardlopen en zij gaat nu in 4 dagen tijd maar liefst 220 kilometer lopen. En ik maar trots zijn om het uitlopen van de Leiden marathon, terwijl Chantal in 4 dagen de afstand van 5 marathons af gaat leggen.

Ik ben niet lang, maar vergeleken met haar ben ik maar een kleine jongen. Dat geldt zeker ook in vergelijking met Nils van der Poel, de Zweedse wereldkampioen op de 5 en 10 kilometer schaatsen, die als training wel eens 4 marathons op 1 dag gelopen heeft!

Zelf loop ik de marathon als training voor de Elfstedentocht en de mentale kant hiervan is net zo belangrijk als de fysieke kant. De stelling van Karel Sabbe "Als je een afstand gaat lopen, dan ga je gewoon. Het idee van opgeven komt gewoon niet in je op!" kan ik volledig onderschrijven.

Het spreekt voor zich, dat ik Jantje Beton ga sponsoren via https://supp.to/project-220. Hopelijk doen jullie ook mee.
Verder wens is Chantal Vernhout veel succes toe op de lange weg van Leiden naar Ter Apel.

Geen opmerkingen: