donderdag 4 maart 2021

Tijdslot

Na het uitbundige lenteweer van de afgelopen weken is het wel weer even wennen aan temperaturen, die normaal zijn voor de tijd van het jaar.

De koudeperiode van de eerste helft van februari is in de 30-daagse temperatuuranamolie aardig weggepoetst.


Het voelde wat natuurlijker aan om te gaan schaatsen. Na dinsdag voor het eerst na de prachtige natuurijsperiode op de smalle ijzers gestaan te hebben, fietste ik vanmorgen naar Leiden Centraal, waar ik met Walter Boon had afgesproken.

Samen reisden we met trein en tram naar De Uithof, waar het bij de ingang niet zo druk was als de afgelopen maanden. We hoefden niet naar de overzijde te lopen om onze schaatsen aan te trekken. 
"Het is rustig in dit tijdslot", kregen we te horen.

Hetgeen klopte. Met ruim 50 schaatsers op de buitenbaan, ongeveer een derde van het maximum, hadden we alle ruimte.

( Foto: Eric Brinkhorst)
Het ijs bleef daardoor ook behoorlijk goed. Zo reed ik binnen de 70 minuten van dit tijdslot 72 rondjes. Dat was behoorlijk snel, terwijl ik vooral op techniek had gereden. Er zat veel ontspanning in mijn slag tijdens het rustige tijdslot.

Geen opmerkingen: