maandag 1 maart 2021

Leiden Marathon

Na diverse keren te zijn uitgesteld staat de Marathon van Leiden nu gepland op zondag 10 oktober.

Ik heb me zojuist ingeschreven voor de klassieke afstand van 42.195 meter hardlopen.

Door het coronavirus ging 2020 voor de marathon de mist in.

Ook 9 mei 2021 was onhaalbaar, net als 12 september. Nu wordt het 10 oktober. Voor mij als schaatser is dat niet ideaal, daar het schaatsseizoen in de Leidse IJshal dan net begonnen is. Dat wordt in het begin dus gedoseerd schaatsen. Een marathon vraagt toch wel wat van een 65-plusser. Maar ik weet, waar ik aan begin.

De aan Johan Cruijff toegeschreven uitspraak "Elk nadeel heeft zijn voordeel", waarvan achteraf Willem van Hanegem de geestelijke vader is, is ook nu van toepassing.

Dit zou inhouden, dat ik in juli en augustus mijn 30 kilometers zou moeten gaan lopen in de warmste periode van het jaar. Nu gaat het augustus en september worden. De kans bestaat, dat de ergste hitte dan al achter de rug is.
We gaan het zien.

Geen opmerkingen: