zaterdag 13 maart 2021

Stormloop op Rijksdorp

Wassenaar staat al sinds jaar en dag bekend als een VVD-bolwerk. En in dat bolwerk zullen er ongetwijfeld wijken zijn, die nog meer een bolwerk zullen zijn. Ik schat zo in, dat Rijksdorp één van de bolwerken binnen het bolwerk zal zijn. Met huizen, waarvan de vraagprijs op minimaal anderhalf miljoen euro begint, kun je je daar wel enige voorstelling van maken.

Vanmiddag liep ik vanaf de volkstuin naar Rijksdorp toe. Het is daar prachtig lopen. Stille lommerrijke weggetjes met tegen de duinen aan een steile klim, die net iets steiler is dan de befaamde "Klip", die iedereen, die naar Wassenaarse slag fietst, moet beklimmen.

Vanmorgen had ik boodschappen gedaan bij "De Helianth" in de Herenstraat in Leiden, daarna was ik naar mijn schoonouders gefietst om hun deel af te geven om daarna thuis de lunchpakketten voor Ada en mij klaar te maken.
Mijn vrouw was al in de weer op de volkstuin. Ik legde de mondvoorraad in ons schuurtje voor na mijn looptraining en begon aan de stormloop op Rijksdorp.

Met het oog op de weersvoorspellingen wilde ik om half 2 klaar zijn. Vanaf 2 uur zou het flink gaan regenen. Hetgeen bleek te kloppen. We kregen zelfs met hagel en onweer te maken. Onweer in maart is zeldzaam te noemen.

Ik beklom in deze loop van 9 kilometer zowel de kuitenbijter in Rijksdorp als "De Klip". 
Nu wordt er wel gezegd: "Het geld ligt op straat!"
Welnu, dat bleek te kloppen. Onderweg vond ik een dubbeltje.

Dat was het hele resultaat van mijn stormloop op Rijksdorp....

Geen opmerkingen: