zaterdag 26 juni 2021

Brest


Vandaag begon in het Bretonse Brest de Tour de France.

Wij waren vroeg uit de veren en om 7 uur zaten we op de fiets. Nee, niet naar Brest, maar naar Leiden Centraal, waar mijn vrouw en ik de trein naar Ede-Wageningen namen. Daar maakte ik voor het eerst sinds februari 2020 weer een keer gebruik maakte van de OV-fiets.

Met zo'n fiets zou ik in de Tour de France vierkant zijn uitgelachen. Maar ja, met een klein beetje fantasie kun je in de stippen de bolletjestrui ontwaren.

Maar zoals bekend, is Nederland wat vlakker dan Bretagne.

Voor de bolletjestrui kwam ik derhalve niet in aanmerking. Maar ja, ik bleef tenminste wel op mijn fiets zitten.....

Ik had dan ook geen last van supporters langs de kant van de weg, die opa en oma de groeten wilde doen.

Ik heb het idee, dat de boodschap wel is overgekomen.

Het werd zodoende geen "Broceliande" maar "Brokkenliande"!

Geen opmerkingen: