donderdag 17 juni 2021

"Je hebt een zwerm vliegjes om je hoofd!"

Het was vandaag de eerste landelijke tropische dag van 2021.
Dit kwam niet onverwachts. Na een koud voorjaar tapte juni uit een ander vaatje.
Nou ja, tappen? Tot nu toe is juni kurkdroog.
Gezien de weersvoorspellingen besloten we vroeg naar de volkstuin te gaan. Na het ontbijt ging mijn vrouw er op de fiets heen, terwijl ik lopend ging. Ada hield zich met de planten bezig, terwijl ik aardbeien plukte en aansluitend 2 uur lang water gaf.
Dit is het aardbeienbed na een bakje vol geplukt te hebben.
Het was drukkend warm op de bloemrijke moestuin.
Om half 11 fietste Ada naar het Valkenburgse meer, terwijl ik de afstand hardlopend aflegde. Mijn vrouw ging als eerste zwemmen, ik volgde het goede voorbeeld. Het water was erg lekker.
Toen ik uit het water kwam, kreeg ik van mijn liefhebbende echtgenote te horen: "Je hebt een zwerm vliegjes om je hoofd!"

Zo zie je maar weer. Het ene moment heb je een stralenkrans om je hoofd, niet veel later is dat verworden tot een halo van vliegen.

In een licht miezerregentje liep ik naar huis toe, terwijl mijn vrouw deze paar kilometer fietsend aflegde. Als duursporter viel ik door de mand, door nog geen 9 kilometer in drie etappes af te leggen.
Thuis douchten we ons, waarna we onder het bladerdek van een boom in onze achtertuin lunchte.
's Middags deed ik wat boodschappen bij "De Helianth". De zwerm vliegjes liet ik maar buiten.

Geen opmerkingen: