dinsdag 8 juni 2021

Sandalen voor een vogelverschrikker

Het is alweer een tijdje droog weer. Dus met een volkstuin betekent dit, dat er water gegeven moet worden. Vanmorgen waren mijn vrouw en ik dus om half 9 al op de tuin te vinden.

Met een gieter in mijn linkerhand wandelde ik gedurende 2 uur op en neer naar de sloot om de planten van water te voorzien. Voordat ik dat bij de aardbeien zou gaan doen, keek ik of er in het aardbeienbed al rode zomervruchten te vinden waren. Het waren er een paar. Allebei waren ze aangevreten door vogels.
Tegen Ada, die op het punt stond om naar haar ouders te gaan, zei ik: "We moeten het net er weer overheen gooien."
"Dat doen we vanavond wel", antwoordde mijn vrouw: "Als je niet wilt, dat er nog meer aardbeien aangevreten worden, moet je maar blijven als vogelverschrikker."
Het idee alleen al. Ik een vogelverschrikker,,,,

Naarmate de zon hoger aan de hemel klom, werd het steeds warmer.

Om kwart voor 11 stapte ik op de fiets en reed naar Leiderdorp, waar ik bij Beter Lopen een paar sandalen ging kopen. Want ja, beter lopen willen we natuurlijk allemaal.
Met nieuwe sandalen fietste ik huiswaarts. Met het warme weer is dit wel zo prettig wandelen.

Geen opmerkingen: