vrijdag 4 februari 2022

Een winderige week

We kunnen rustig zeggen, dat we een winderige week achter de rug hebben. Vandaag werd er weer een dag met windkracht 5 tot 6 aan toegevoegd.

Vanmorgen deed ik boodschappen bij "De Helianth". Het spetterde af en toe lichtjes, dus niets stond een leuke trainingsrit in de weg. Met twee volle fietstassen kon ik er op rekenen, dat ik totaal niet aerodynamisch was. Met windkracht 5 ving ik dus aardig wat wind.
Met de wind in de rug was dat niet zo'n probleem, maar met tegenwind was het een prima krachttraining. Ik fietste via Zoeterwoude en reed zodoende een behoorlijk deel van de oude route van de Marathon van Leiden.

Bij de tunnel onder de A4 kwam een viertal wielrenners tegemoet, waarbij ik Jan Versteegen en Wim van Huis ontwaarde. Deze "Krasse knarren" in de Leidse IJshal zijn vooral bekend als bassist en gitarist van de Zoeterwoudse popgroep "The Shoes".

Zij trainden dus ook gewoon en lieten zich niet weerhouden door de wind. En zo hoort het ook!

De minimumtemperatuur van vandaag was ruim 3 graden.

Dat was 10 jaar geleden wel anders.....

Geen opmerkingen: