woensdag 2 februari 2022

Beton


Het was vandaag alleraardigst weer. Als het toch niet wil winteren, dan liever dit weer met sluierbewolking dan het waterkoude grauwe weer, dat we in januari veelvuldig meegemaakt hebben.

Vorig jaar stonden we aan de vooravond van een korte maar prachtige natuurijsperiode.

De kans daarop wordt dit jaar met de dag kleiner. Maar gelukkig kunnen we weer schaatsen in de Leidse IJshal aan de Vondellaan. Vanmiddag was dat bij de schaatsles over de Olympische Winterspelen. Rond het middaguur had ik 5 kilometer hardgelopen en in totaal heb ik vandaag 38 kilometer gefietst. Al met al een alleraardigste sportdag.
Eén van de fietsritten van vandaag bracht me naar de Voorschoterweg, waar ik vanmorgen na het boodschappen doen naar toe gefietst was. Daar nam ik poolshoogte bij de vorderingen van de bouw van Combibad en IJshal "De Vliet".
Tot mijn stomme verbazing zag ik, dat er al beton werd gestort.
Daar het behoorlijk blubberig was, fietste ik naar de Vlietzijde en zag daar, dat er al een deel van de vloer van beton was voorzien.
Ik had er ervaring mee. In mijn jeugdjaren werd hardrock ook wel aangeduid met de term beton!




Ich war unbeschreiblich Fröhlich!
Temeer daar er bij het fotograferen een appje binnenkwam van een "Krasse knar". Je kunt je inschrijven op een nieuwsbrief van De Vries en Verburg over de bouw van Combibad en IJshal De Vliet.
Zie https://www.devriesverburg.nl/projecten/recreatie/combibad-en-ijshal-de-vliet.

Het spreekt voor zich, dat ik me heb ingeschreven.
Daarnaast is op youtube de bouw ook nog eens te volgen.
Betoon uw vreugde om dit beton.

Geen opmerkingen: