vrijdag 25 februari 2022

De Asturiaanse methode

Mijn vrouw ging vanmorgen om 7 uur het bed uit om te gaan zwemmen. Daarna zouden we samen ontbijten. Deze trouwe echtgenoot volgde haar goede voorbeeld. Alleen ging ik niet zwemmen, maar hardlopen.

Het was de Asturiaanse methode. Afgelopen zomer begon ik op deze manier mijn marathontraining. Een keer of 5 of 6 per week liep ik korte afstanden. Vaak deed ik dat voor het ontbijt. Ik at een banaan, nam mijn bloeddrukmedicijnen en ging lopen.

Achteraf bleek dit een prima trainingsschema. Ik begon behoorlijk fit aan de marathon van Leiden.

Ik liep langs de rand van de Stevenshof. De route was een tikkeltje vlakker dan het mooie Asturias.

Ik liep vanaf station De Vink naar zwembad "Het Wedde",  waar mijn keerpunt was. Vandaar liep ik linea recta naar huis, waar ik de tafel dekte na deze loop van 6 kilometer.
Aan het eind van de ochtend deed ik boodschappen bij "De Helianth". Op de fiets schoot mij het lied te binnen, dat ooit geweigerd werd door het Eurovisie Songfestival. Georgië had al eerder te maken gekregen met de broederlijke hulp van Vladimir Poetin. 
Als morele ondersteuning van de bevolking van de Oekraïne bij deze een eerherstel voor het geweigerde lied "We don't wanna Put in".

Geen opmerkingen: