woensdag 23 mei 2012

"Je navel is het middelpunt!"

Het was een prachtige dag vandaag. Zonnig en behoorlijk warm, al was het aan de kust wat koeler door een zeewind. Terwijl in het oosten van het land soms forse onweersbuien vielen, was het hier een zwoele zomeravond. Ideaal weer om te gaan skeeleren.
Om 7 uur fietste ik naar de skeelerbaan in Leiderdorp, waar ik een extra stuk moest fietsen doordat een gedeelte van de A44 verlegd was en een ander deel niet.
Om half 8 trok ik voor het eerst dit seizoen mijn skeelers aan in de verwachting, dat ik les zou van Dick van Goozen. De groep was echter zo groot, dat iedereen, die vanavond voor het eerst was, bij Tjeerd Wiersma ingedeeld werd. Met 10 personen oefenden we remmen en bochtentechniek. Ook deden we een stuk of 10 Steigerungen over 100 of 200 meter. Een vrij rustig begin, hetgeen helemaal in mijn straatje was.

De bochten werden uitgelegd met de navel als het middelpunt van je lichaam. Dit middelpunt verplaats je naar links of naar rechts. Doordat je naar binnen hangt en dreigt te vallen, zet je lichaam in een reflex het rechterbeen vlug neer. Met deze uitleg zag je de meeste skeeleraars beter overstappen.
Terwijl de lucht een onwerkelijke en licht dreigende kleur kreeg, fietste ik om 9 uur via een iets andere route naar huis. Er is een nieuwe fietsbrug over de Rijn, waardoor je in Zoeterwoude-Rijndijk bij Meerburg uitkomt. Volgens mijn kilometerteller is deze route korter.

Geen opmerkingen: