woensdag 2 mei 2012

Run rabbit run

Run, rabbit run.
Dig that hole, forget the sun,
And when at last the work is done
Don't sit down it's time to dig another one.

Dit couplet uit "Breathe" van Pink Floyd schoot mij door het hoofd, toen ik vanavond het konijn van mijn dochter eten ging geven.

Na de onweersbui rond de klok van 6 uur aten we vrij laat. Om 8 uur vertrok ik, terwijl het nog een beetje spetterde. Via een kleine omweg liep ik naar het konijn toe en gaf het wortel, witlof, hooi en broccoli en ververste het water, terwijl ik Aisha ook nog even aanhaalde.
Na de verrichte plichten liep ik met een kleine omweg weer naar huis toe, met "Run rabbit run" nog in mijn hoofd.
Vooral deze zin geeft goed onze Westerse wereld weer, waarin iedereen steeds meer opgejaagd wordt:
And when at last the work is done
Don't sit down it's time to dig another one.

Er bestaat trouwens een behoorlijk oud liedje met dezelfde titel.

Maar mijn voorkeur gaat toch duidelijk uit naar het klassieke album "The dark side of the moon" van Pink Floyd.

Geen opmerkingen: