zaterdag 5 oktober 2013

Alarmfase 3

Op de eerste zaterdag in de Kinderboekenweek had ik dienst. Om even over 9 fietste ik richting Katwijk. De mistflarden hingen boven de weilanden, hetgeen niet ongebruikelijk is op een dag met weinig wind in oktober.
Op de jeugdafdeling was het al druk met collega's, die de laatste dingen klaarlegden voor het feestprogramma.
Want behalve het gewone programma had de bibliotheek een extra attractie: een boekpresentatie.


De Katwijkse schrijfster Els Rooijers en illustrator Bert van der Meij presenteerden hun nieuwste boek "Alarmfase 3".

Maljaert van der Gugten van Boekhandel Van den Berg kwam met een doos boeken binnen. Uiteraard kocht ik een exemplaar van "Alarmfase 3". Daar ik op de benedenverdieping dienst had, had ik er geen zicht op of dit het eerste verkochte exemplaar was, maar ik wilde uiteraard wel een gesigneerd exemplaar.

En waar je dan over het algemeen een boek met een handtekening van de schrijver krijgt, kreeg ik nu een exemplaar met een handtekening en een tekening. In een paar minuten produceerde Bert van der Meij een behoorlijk gelijkende tekening van mij op, of beter gezegd net naast een skateboard.

Maar ja, hij tekent ook de strip "Kappie", die wekelijks in de Katwijksche Post te vinden is. Allerlei lokale actualiteiten worden daar in Katwijks dialect op de hak genomen.

Nu is mijn Kattuks nog niet zo gevorderd, dat ik iedere tekst blindelings kan doorgronden, maar volgens mij betekent "We benne skaese" in gewoon Nederlands "We zijn gaan schaatsen".

Daar kan ik me volledig in vinden!

Geen opmerkingen: