vrijdag 5 januari 2018

Loopneus

Aanvankelijk wilde ik dit stukje voorzien van de titel "Snotneus". Maar dat roept al snel verkeerde associaties op.
Er zijn mensen, die het hebben van een snotneus verwarren met het zijn van een snotneus. Een klein, doch essentieel verschil.
Daarnaast geeft het begrip "Loopneus" mijn lichamelijke gesteldheid zuiverder weer. De verkoudheid, waar ik al heel 2018 last van heb, komt vandaag druppelsgewijs naar buiten.
Ik moet bekennen, dat er dagen zijn, waarop ik productiever was dan vandaag. Hoewel ik me iets beter voel dan gisteren, voel ik me nog steeds gammel. Dusdanig zelfs, dat ik de jaarlijkse schaatstraining van de IJVL op de ijsbaan van Haarlem op de dag van de Nieuwjaarswedstrijden in de Leidse IJshal liet schieten.
Wie mij een beetje kent weet, dat dit bij mij niet zomaar gebeurt. Op dit moment heb ik niks te zoeken op de baan. Ik voel me niet in staat om flink te trainen en vermoedelijk maak ik de kwaal eerder erger dan dat ik er van opknap. Op dit moment heb ik simpelweg meer behoefte aan nachtrust.
Hopelijk ben ik zondag genoeg opgeknapt om mee te doen met de Meerhorstloop in Stompwijk, de laatste jaren de traditionele opening van het duurloopseizoen in het nieuwe jaar.
Maar dan moet ik wel minder last hebben van mijn loopneus....

Geen opmerkingen: