dinsdag 16 januari 2018

Passaggio

Eerlijk gezegd had ik nog nooit van "Passaggio" gehoord tot het moment, dat mijn Elfstedenmaat Wil Verbeij me attent maakte op dit radioprogramma op Radio 4: "Wellicht aan je aandacht ontsnapt, iedere avond tussen 19 en 20 op radio 4 Passaggio thema 11 stedentocht".
Ik was meten klaarwakker. Toen ik vanavond thuis kwam van mijn werk, zette ik de radio op de klassieke zender en ik moet zeggen: ik was aangenaam verrast door deze serie van "Passaggio" over de Tocht der Tochten.
Het is een gevarieerd programma. Zo kwam Lex Bohlmeijer tijdens zijn fietstocht Henk Kroes tegen, die in 1997 met zijn "It giet oan" de Elfstedentocht aankondigde.
Ook de prachtige Friese steden werden uiteraard bezocht.
Uiteraard mocht het "1e Friese Schaatsmuseum" in Hindeloopen niet ontbreken.
Daarnaast was er ook aandacht voor Friese muziek, zowel klassiek als een Fries protestlied, en voor de literatuur. De Elfstedenschaatser en schrijver Hylke Speerstra werd bezocht.
Kortom, ik kan iedere schaatsliefhebber deze serie over de Elfstedentocht en Fryslân van harte aanbevelen. Wie "Passaggio" terug wil luisteren KAN HIER KLIKKEN.

Geen opmerkingen: