dinsdag 24 maart 2020

60.000 kilometer

Gisteren passeerde ik de grens van 60.000 kilometer met mijn Batavus Galibier. Voor het eerst in 6 jaar kwam het gemiddelde met deze fiets uit onder de 10.000 kilometer per jaar.
Toch kwam ik in totaal wel boven de 10.000 uit, doordat ik tijdens onze oppasdagen in Rotterdam gebruik maak van een OV-fiets. Daar rijd ik dan gemiddeld 8 kilometer per dag op.
Tot nu toe zit ik in dit jaar nog steeds op schema om de 10.000 kilometer op alle fietsen te gaan halen, maar vermoedelijk gaat het door de lockdown light tot 1 juni niet meer lukken. We worden geacht minder onderweg te zijn op de fiets. Mijn enige fietsritjes van vandaag waren op en neer naar de volkstuin, waar ik in het zonnetje wat klusjes deed.
Lange fietstochten zitten er de komende maanden niet meer in. En al helemaal niet, als de regels nog verder worden aangescherpt. En dan bestaat de kans ook nog steeds, dat de tijd, waarop Nederland flink op slot zit, nog verlengd kan worden. Plannen maken voor een fietsvakantie is momenteel niet aan de orde. Het enige, dat nu belangrijk is, is gezond blijven. Daarmee help je ook de kwetsbaren in onze samenleving. De rest is bijzaak.

Geen opmerkingen: