zaterdag 31 oktober 2020

Hollen door "De Horsten"

Koninklijk landgoed "De Horsten" is het hele jaar mooi. Mensen uit onze omgeving gaan er dan ook graag wandelen. Enkele mensen mogen er graag hardlopen. Daartoe behoren Hans Boers en deze Leidenaar. We hadden om half 1 afgesproken bij station Voorschoten en liepen op deze voor de tijd van het jaar warme herfstdag naar de artiesteningang aan de Horstlaan.

In dit mooie park was het daarom redelijk druk met wandelaars, maar er was genoeg ruimte om de anderhalve meter afstand te bewaren. Op een gegeven moment zagen we een fotograaf op zijn knieën liggen om paddenstoelen te fotograferen.
Door het in het westen van het land zeer natte weer in oktober was het zeer groeizaam weer voor paddenstoelen geweest.

Ons plan om de Seringenberg te beklimmen bleek een illusie. Deze uitkijkpost was vanwege corona afgesloten. We holden derhalve maar door naar de ingang aan de Papelaan, waar het veel drukker was, maar ook hier lukte het makkelijk om voldoende afstand te houden.
Na 8 kilometer hardlopen door het veelkleurige herfstbos fietste ik naar de volkstuin toe, waar ik met Ada lunchte, waarna ik mij thuis douchte. Mijn maandtotaal op de fiets was 868 kilometer, het totaal aantal kilometers op de Batavus Galibier kwam uit op 67.000 kilometer.

Daarna keek ik eerst naar het Nederlands kampioenschap schaatsen in Heerenveen.

Aansluitend volgde de finale van de bergetappe in de Vuelta a España, die verreden werd in het wonderschone Asturias.

De elfde etappe voerde van Villaviciosa naar Alto de Farrapona. Gisteren appte ik nog met Siebe, of deze etappe bij hem in de buurt kwam. "Op anderhalve kilometer van mijn huis", kreeg ik als antwoord.

De Bretonse renner David Gaudu klopte op de slotklim zijn Catalaanse medevluchter Marc Soler.

Ik keek er met veel aandacht naar, want behalve een mooie wedstrijd kregen we ook een prachtig landschap voorgeschoteld. 
Maar ja, de rit ging dan ook door het natuurlijke paradijs!

Geen opmerkingen: