donderdag 22 oktober 2020

Kwartet


Voor de vierde dag op rij fietste ik naar de Leidse IJshal om me als enige volwassene op het ijs te begeven.

Zo kon ik individuele kinderen wat aanwijzingen geven om hun schaatstechniek te verbeteren.

Er waren ook enkele kinderen bij, die net als ik voor de vierde dag op rij kwamen schaatsen.

Het ligt voor de hand, dat deze kinderen flink vooruit waren gegaan.

Dat bleek inderdaad het geval te zijn.

Bij een jongen ging ik verder met het pootje over oefenen, een van de lastigst aan te leren onderdelen van het schaatsen.

Het naar links hangen in de bocht lukte al heel aardig.
Dat is het grote voordeel als je een kwartet dagen op rij komt trainen.
Je verzamelt dan dag na dag wat nieuwe stukjes schaatstechniek.
Op een gegeven moment heb je dan het kwartet compleet.

Om 11 uur verliet ik de ijsbaan, terwijl er net 7 kinderen kwamen schaatsen. Het was een stuk drukker dan gisteren. Ik ging thuis even wat eten na ruim 2 uur schaatsles.

Geen opmerkingen: