maandag 11 oktober 2021

Stijve hark


In mijn jeugdjaren had zangeres Dinah Washington een hit met "What a difference a day makes". Die titel past precies bij mijn gevoel. Gisteren liep ik de marathon van Leiden verbazingwekkend gemakkelijk uit in 4.34.16.

Vandaag zou ik daar absoluut niet toe in staat zijn. Ik voel me gewoon een stijve hark. Vooral met traplopen laat de inspanning van gisteren zich goed voelen.

Maar goed, dit weet je van tevoren. Het slijt ook wel weer. Dit duurt normaal gesproken 1 tot 4 dagen. Een beetje fietsen om de spieren los te rijden helpt. 

Of dat ook opgaat voor het schaatsen ga ik morgen ervaren, als ik in de Leidse IJshal met de "Krasse knarren" ga schaatsen. Vooralsnog maak ik me geen illusies. Ik ga er maar van uit, dat ik dan ook als een stijve hark rondrijd.

Geen opmerkingen: