maandag 18 oktober 2021

IJsgewenning

Vandaag begonnen de schaatslessen in de Herfstvakantie. Bij aankomst bij de Leidse IJshal aan de Vondellaan zag ik al meteen, dat het NU al drukker was dan vorig jaar.
Waar ik 12 maanden geleden de enige trainer op het ijs was, daar schaatsten nu 12 trainers rond om 56 kinderen schaatsles te geven.
Met Jacob Vredenborg en Jan Pieter Tensen had ik een groep van 16 kinderen, waarvan het voor een aantal de eerste keer dit seizoen was, dat ze op het ijs stonden. IJsgewenning hoort er dan ook bij.

Het glijden, het sturen het vallen, de hangen in de bocht, het diep zitten en de slalom kwamen aan bod bij deze gezellige schaatsles. Deze sloten we af met tweelingtikkertje. Kortom, we waren de Herfstvakantie goed begonnen. Maar het zou nog beter worden.
Ik zat in de kantine aan een kop thee, toen mijn vrouw met onze kleinzoon binnen kwam lopen. Hij liep naar het erepodium toe en klom erop. Hij koos voor de derde plek met de ontwapenende woorden: "Ik ben 3".

Opa heeft er langer over gedaan om op dat treetje te komen....
Na de thee gingen we de koude hal binnen.
Daar maakte mijn kleinzoon kennis met ijsgewenning. Je moet het boompje buigen als het jong is....

Geen opmerkingen: