vrijdag 8 oktober 2021

Willem Alexander Kinderziekenhuis

Vorige week nam ik exact een jaar na mijn laatste werkdag afscheid op mijn werk. Nu is het in de Katwijkse bibliotheek gebruik dat iemand, die daar jaren gewerkt heeft, een mand met cadeaus krijgt.
Ik had echter een beter plan. Dit jaar was het goede doel van de Marathon van Leiden het Willem Alexander Kinderziekenhuis. Daar dit een hele mond vol is, wordt de afkorting vaak gebruikt: WAKZ.

Een jaar of 10 geleden heb ik een paar keer meegedaan aan de WAKZ-loop. Hierbij was het meest bijzondere, dat je een paar honderd meter door het LUMC liep. Het flinke temperatuurverschil tussen binnen en buiten was een bijzondere ervaring.

In 2014 was het WAKZ het goede doel van de 1000 rondjes van Leiden.

Het jaar erop was dit ook het geval. Deze 200 kilometer is de enige schaatswedstrijd, die ik winnend wist af te sluiten. Hand in hand gingen Janina Wolff en ik over de finish.

De keuze tussen de mand en het goede doel was dus snel gemaakt.

Zodoende kon ik vanmorgen de cheque met het door mij gegarandeerde bedrag van € 421,95, een tientje per kilometer, overhandigen aan Arno Roest en Juliëtte Kops van het WAKZ. 


Dit deed ik in de kleding, waarin ik zondag de marathon ga lopen. Wie meer informatie wil over het WAKZ en een kijkje wil nemen in het Kinderziekenhuis kan terecht op onderstaande film.

Wie mij of een andere loper aan één van de afstanden van de marathon wil sponsoren, kan geld doneren op NL40INGB0007522135 ten name van de LUMC Vrienden Stichting onder vermelding van WAKZ.
Wij lopers zien graag af om het lot van kinderen, die in dit ziekenhuis terecht gekomen zijn, een beetje te verlichten. Help ook een handje!

Geen opmerkingen: