donderdag 7 oktober 2021

Dubbelloops

Het was mistig, toen we om 7 uur wakker werden. Siebe en Ana waren al aan het werk, toen ik om 8 uur de deur uit liep om te gaan hardlopen.

Het was nog mistig, maar je had ruim voldoende zicht om over de stille wegen te lopen.

We liepen over het parcours, waarover we zondag met zijn vieren hadden gewandeld.

Van het mooie uitzicht op weg naar Viobes was nu geen sprake, maar de silhouetten van bomen in de mist hebben ook wel iets.

Gaandeweg werd het uitzicht mooier.

De mist loste gedeeltelijk op.

Vooral de bergtoppen kwamen goed tevoorschijn.

Aan de voet van de bergen was alles nog in nevelen gehuld.

Na een uur was ik terug van een mooie duurloop.

Thuis ging ik me douchen. De anderen hadden al gegeten, zodat ik in mijn eentje aan de ontbijttafel zat. Om 11 uur dronken we koffie en thee, waarna ik op de mountainbike oud papier weg ging brengen. Daar alles niet in één keer kon, reed ik viermaal heen en weer met een tweetal papieren tassen aan mijn stuur.

Zo fietste ik vandaag zo'n 10 kilometer op Spaans vlak. In de Vuelta a España was daar geen sprake van. De bergetappe naar Covadonga stond op het programma.

Oorspronkelijk zouden we er vandaag heen gaan, maar Siebe en Ana moesten werken om alles netjes af te ronden, voordat we naar Nederland zouden gaan. Ik volgde de etappe dan ook op t.v.

Tussen de bedrijven door aten we de door Ada bereide linzenschotel. In de etappe regende het flink. Diverse wielrenners gingen dan ook onderuit in de spekgladde afdaling. Egan Bernal en Primoz Roglic kleurden de etappe, toen zij op de voorlaatste klim ontsnapten en 2 minuten voorsprong veroverden. Bernal werd teruggepakt door de achtervolgende groep, Roglic won de etappe en pakte de rode leiderstrui.

Ik maakte onze wandelschoenen schoon en ruimde alles al een beetje in. Daar het het plan was om ons allemaal te wassen en de grote handdoeken in de wasmachine te stoppen, besloot ik om de training van morgenochtend vandaag maar te houden.
In de lichte regen liep ik naar El Remediu, waar de kerk net als bij mijn eerste loop in Asturias het keerpunt was.

Met de 6 kilometer van vanavond had ik vandaag 14 kilometer gelopen.

De vorm is goed, getuige de dubbele loop, die werd weggeschoten met een dubbelloops geweer.

Ik douchte me voor de tweede keer en dekte de tafel, terwijl Ada de avondmaaltijd klaarmaakte. Alle restjes bij elkaar leverden een eenvoudige doch voedzame maaltijd.

Ada en ik deden de vaat, Ana veegde de vloer en Siebe werkte over.

Ada las daarna verder in "De tuinjungle" van Dave Goulson, terwijl ik hetzelfde deed in "Het Petrus mysterie" van Jeroen Windmeijer.

Om kwart over 11 gingen we naar bed.