maandag 25 oktober 2021

De opavaatwasser

Kinderen kunnen altijd zo heerlijk uit de hoek komen. Toen wij zaterdagmiddag op kraamvisite waren, flapte onze driejarige kleinzoon er ineens een opmerking uit, waar filosofen zich jarenlang het hoofd kunnen breken: "Wat doen vrouwen eigenlijk?"

Een pasklaar antwoord hadden we niet, de slappe lach wel.
Om het normale ritme vast te houden, haalde ik hem gisteren op met trein en metro. We hadden een heerlijke ontspannen dag met onze peuter. 
Vanmiddag fietsten we naar de volkstuin, door onze taalvirtuoos "De omatuin" genoemd. Raker kun je het niet formuleren!

Na het avondeten deed ik zoals gebruikelijk de vaat. Mijn gereedschap was de ouderwetse afwasborstel.

Toen mijn vrouw hem vroeg, of hij een kopje uit de kamer naar mij toe wilde brengen, deed hij het kopje in het sop in de gootsteen met de legendarische woorden: "Dat is voor de opavaatwasser!"

Geen opmerkingen: