woensdag 27 oktober 2021

Positief

Positief is een heel positief woord.

Toch is er één categorie, waarvoor "Positief" een negatieve bijklank kan hebben.

Sporters horen niet graag, dat ze positief zijn bevonden. Ik kwam er een paar jaar geleden achter, dat de hydrochloorthiazide die ik slik, op de dopinglijst staat. Daarvoor kan ik een medisch attest overleggen.
Dat medische attest zit er aan te komen over de zelftest, die ik gisteren heb uitgevoerd.

Onmiskenbaar positief. Ondanks 2 prikken ben ik toch besmet geraakt.

Hoogstwaarschijnlijk in de Leidse IJshal, waar ik vorige week 5 dagen op rij schaatsles gegeven heb aan kinderen in de basisschoolleeftijd. Het was best druk en deze kinderen zijn niet gevaccineerd en hebben regelmatig geen of nauwelijks symptomen als ze besmet zijn.
 
Dat is het risico van het vak als schaatstrainer. Ik heb met volle teugen genoten van de Herfstvakantie. Ik ben een mild mens en de klachten zijn geheel in lijn daarmee. Nu wordt het desondanks een week huisarrest voor me. Gelukkig hou ik van lezen.


Geen opmerkingen: