zondag 1 juli 2012

Met zachte hand

Vanmiddag hebben Ada en ik in de volkstuin van Siebe en Ana gewerkt. Siebe moest vanochtend vroeg weg voor een wielerwedstrijd in de omgeving van Lichtenvoorde. Ana is afgelopen dinsdag terug gevlogen naar Bilbao om de maand juli bij haar familie en vrienden in Asturias door te brengen.

Zodoende mochten wij op deze wisselend bewolkte dag de taak op ons nemen om de planten in de kas water te geven, het onkruid te wieden en om te oogsten, wat we niet gezaaid hadden. Om half 3 was ik op de tuin voor het grove werk, terwijl Ada haar groene vingers aan het werk zette.

Om 5 uur zat ik op de fiets naar huis, zodat ik de finish van de eerste etappe van de Tour de France kon zien. Een prachtig slot met een lastige klim in de laatste kilometers, die gewonnen werd door Peter Sagan.

Met nog 4 renners in de Top-20 haalt "Molen- en Merentocht" een behoorlijke score in de Tour de Kans.
Dat is leuk, maar het meest bijzondere was toch een ouderwetse droom. Vannacht droomde ik, dat ik door Ada met zachte hand door het leven geleid werd.

Net zoals ik twee jaar geleden gedroomd had, dat Nederland in de finale van Spanje zou verliezen, valt ook dit keer niets tegen deze droom in te brengen!

Een zachte hand met groene vingers....

Geen opmerkingen: