dinsdag 3 juli 2018

Driefietsentocht

Het was vanmorgen een hele logistieke operatie om de fietsen op de juiste plek te krijgen. Ik had afgesproken om mijn Batavus Galibier naar Van Vliet in Voorschoten te brengen voor de jaarlijkse grote onderhoudsbeurt.
Op weg hier naar toe fietste ik eerst naar de huisarts toe voor het meten van de bloeddruk. Deze was nog steeds keurig: 128 om 72. Ik heb nog steeds de bloeddruk van een jonge vent.
Vanaf de fietsenmaker wandelde ik naar de school van mijn vrouw, waar ik op haar oude fiets naar huis reed.
Daar aangekomen stapte ik op mijn oude Batavus Jakima, waarvan het zadel een stuk te hoog stond. Siebe gebruikt deze fiets als hij in Leiden is. Aangezien mijn zoon een kop groter is dan zijn vader, was het zadel hoger gezet. Daar wij de sleutel niet hadden om het zadel lager te zetten, fietste ik nogmaals naar Van Vliet. In een uur tijd was er zodoende sprake van een driefietsentocht.

Geen opmerkingen: