donderdag 5 juli 2018

Geen krimp geven

Vanmorgen ging ik mijn fiets ophalen, die ik voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt naar fietsenmaker Van Vliet in Noord-Hofland had gebracht.
De fiets was nog niet helemaal klaar. De achterrem moest nog gedaan worden. Daar ik me niet ongeremd in verkeer wilde begeven, zou ik later vanmorgen terugkomen.
Ik zou nog groente van de volkstuin naar mijn schoonouders brengen. Dat deed ik op Ada's fiets, die ook aan een onderhoudsbeurt toe was. Bij Ada's ouders aangekomen vroegen ze aan mij, of ik een oplossing wist voor de laatste gaten in het cryptogram van afgelopen zaterdag in Trouw.
De omschrijving luidde: "Wat een goed wasmiddel doet, is volhouden. (4,5,5)".
Na een paar minuten denken had ik de oplossing: geen krimp geven.
Als erkend duursporter is dat, wat je bij (Alternatieve) Elfstedentochten en marathons moet doen: volhouden!
Fijntjes wees ik er op, dat zij afkomstig waren uit Krimpen aan den IJssel.....
Na een kop thee gedronken te hebben fietste ik weer naar Van Vliet toe, waar mijn Batavus Galibier inderdaad klaar was. En na het ritje naar huis was mijn conclusie duidelijk. Mijn fiets reed weer als een zonnetje!

Geen opmerkingen: