maandag 3 januari 2011

Fryslân-muts

Soms moet je in je leven een gok wagen. Je kunt dan winnen, maar ook verliezen. Zelf heb ik fout gegokt met de 1000 rondjes van Leiden, ondanks een dik persoonlijk record op de 100 km.

Het weer is omgeslagen in wat warmer kwakkelweer en voor half januari zit vast winterweer er niet in, dus een eventuele Elfstedentocht is voor eind januari dus niet te verwachten. Ik had dus rustig de 1000 rondjes uit kunnen rijden.
Vandaag ben ik gaan werken. Met de fiets reed ik naar Katwijk met een IJsstrijdmuts op. Sommige mensen vinden mij dan onherkenbaar, zoals blijkt uit dit citaat van een mailtje, dat ik vorige week ontving van een andere natuurijsschaatser:
"Hoi Bert,
Wat was het gisteren mooi op de Gouwzee. Ik zag je bijna niet, onherkenbaar zonder "Friesch" muts."Kennelijk dacht onze directrice Margreet Buwalda hier ook zo over. Zij was afgelopen weekeinde op familiebezoek in Dokkum en ze had voor mij een nieuwe Fryslân-muts gekocht. Ik kreeg hem rond de tijd, waarop ik 14 jaar geleden voor het Jeugdjournaal gefilmd ben in Workum, toen ik met Jaap de Gorter op eigen houtje de Elfstedentocht reed.

Het spreekt voor zich, dat ik aangenaam verrast was. Dankzij Margreet kan ik weer goedgemutst het nieuwe jaar in!

Geen opmerkingen: