maandag 14 januari 2013

Sneeuw

Het zag er zo mooi uit vanmorgen. Het had harder gevroren, dan voorspeld was.
De Schenksloot lag op een paar stukken onder bruggen na helemaal dicht met mooi zwart ijs. Ook op weg naar mijn werk fietste ik langs een paar sloten, die helemaal dicht lagen. Het was met 6 graden onder nul en weinig wind lekker winterweer.
De vooruitzichten voor schaatsen op natuurijs zagen er goed uit met deze omstandigheden.
Ik schatte in, dat we donderdag wel op de Vogelplas terecht zouden kunnen.
Maar voor de zoveelste keer de laatste jaren gooide de sneeuw roet in het eten.
De sneeuw ligt als een isolerende deken over het nog dunne ijs en voorkomt daarmee, dat het ijs snel de vereiste dikte van 5 tot 6 centimeter bereikt.
Ik wil niet uitsluiten, dat er door het sneeuwdek meer uitstraling komt en het daardoor harder gaat vriezen, maar of dat voldoende is om ons op donderdag al op natuurijs te brengen? Ik waag het te betwijfelen.

Geen opmerkingen: