zondag 31 augustus 2014

Kate Bush

Het zal weinig muziekliefhebbers ontgaan zijn: de comeback op het podium van Kate Bush. Als tiener brak ze in 1978 sensationeel en sensueel door met "Wuthering Heights", een nummer gebaseerd op de gelijknamige roman van Emily Brontë.


Na haar lp's "The kick inside" ging Kate Bush in 1978 en 1979 op toernee met haar "Tour of life".


Daarna zou ze nog wel prachtige studio-albums uitbracht, bleven de live-optredens beperkt tot af en toe meezingen met andere zangers.


Tot de sfinx na 35 jaar plotseling weer op het podium verscheen met "Before the dawn". De fans waren lyrisch over haar optreden, net als de recensies in de pers.

Ik geef het grif toe: ik had er graag bij geweest! Maar ja, de kaartjes voor de 22 concerten waren al binnen een kwartier uitverkocht.

Kate Bush heeft 35 jaar lang slechts sporadisch opgetreden. In die 35 jaar trad ik vrijwel dagelijks op op mijn eigen podium: de Openbare Bibliotheek.

Op 1 september 1979 begon ik mijn vervangende dienstplicht in de Bibliotheek in Leiden. Ik was nou niet bepaald een "Army Dreamer".

Op 1 februari 1985 stapte ik over naar de Bibliotheek van Katwijk als filiaalhoofd in Katwijk aan den Rijn.

De tijd vliegt....

Geen opmerkingen: