zondag 28 september 2014

Herfstasters

Vanmorgen hoorden we in "Vroege vogels", dat asters echte vlinderbloemen zijn. Ada had al een tijd het plan om herfstasters te kopen en deze informatie op de radio tilde haar over de drempel. Na een bezoek aan de Leidse Studentenekklesia fietsten we vanaf het centrum van de Sleutelstad door naar de Bosrand, waar Ada de paarse asters kocht.

Ada reed door naar de volkstuin, ik ging naar huis, waar ik in de zonovergoten tuin at en daarna het oud papier, het glas en het plastic wegbracht. Onderweg naar de kringloopbakken zag ik een egel zeer rustig kuieren over het fietspad.

Hoewel het prima weer was om een stukje te skeeleren, liet ik dit achterwege. Mijn benen voelde ik bij het traplopen dusdanig, dat het me verstandiger leek een dag rust in te lassen. Dinsdagmorgen mag ik immers in de Leidse IJshal weer aantreden als coördinator van de "Krasse knarren".

Geen opmerkingen: