dinsdag 16 september 2014

Nut en vermaak

In de buurt van Leiden heb je 2 ijsclubs, die zich tooien met de naam "Nut en vermaak". De eerste is die van Leimuiden. Landelijk is deze club bekend geworden als de schaatsvereniging van Bob de Jong, 's lands beste stayer ooit. Kijk eens naar de imposante erelijst van deze bescheiden schaatser.

Daarnaast zetelt in Stompwijk een ijsclub, die zich ook "Nut en vermaak" noemt. Behalve dat ik in de Leidse IJshal regelmatig met Stompwijkse schaatsers mijn rondjes rij, is deze club van groot belang voor het schaatsen op de Vogelplas. Als het gesneeuwd heeft, vegen zij vaak de baan. Zeer nuttig voor ons vermaak.
Vanmorgen had Ada voor mij een hele serie kleine klusjes bedacht: "Je hebt toch genoeg vrije tijd...."
Een ervan was het gieten van water in de kas. Van huis uit liep ik naar de volkstuin, waar de regentonnen na 2 weken droogte bijna geen water meer bevatten. Ik wandelde met de gieter op en neer naar de sloot, zodat de planten verder kunnen groeien.
Met een mooie omweg liep ik weer naar huis, zodat ik 9 kilometer getraind had. Als dat geen "Nut en vermaak" is?

Geen opmerkingen: