dinsdag 9 september 2014

Spetters


In 1980 was "Spetters" van regisseur Paul Verhoeven een behoorlijk succesvolle film in de Nederlandse bioscopen.

Later in de jaren '80 had Herman van Veen veel succes met zijn creatie van Alfred Jodocus Kwak, onder andere met het lied Spetter Pieter Pater.

Vanmorgen vond ik die spetters wat minder geslaagd. De weersvoorspelling was, dat het bewolkt maar droog zou blijven. Om half 10 had ik mijn skeelers dus aangetrokken voor een rondje Papelaan, maar nauwelijks was ik de deur uit of ik voelde de eerste spetters al.
Gelukkig bleef het bij lichtjes spetteren, maar gezien de donkergrijze kleur van het wolkendek kon je daar niet zeker van zijn. Veiligheidshalve koos ik er voor om in de Stevenshof te blijven skeeleren. Als het dan zou gaan regenen, zou je snel thuis kunnen zijn. Na een kilometer of 4 op de kleine wieltjes gereden te hebben, begon het een beetje harder te spetteren.
Ik reed op huis aan, waar ik onder de spetters van de douche ging staan.

Geen opmerkingen: