zaterdag 7 oktober 2017

Kilometerteller

Toen ik vanmorgen mijn Batavus Galibier pakte, zag de kilometerteller er anders uit dan gewoonlijk.
Er verscheen een batterijtje op het scherm. De hint was zo duidelijk, dat het zelfs mij niet kon ontgaan. Voordat ik boodschappen ging doen bij "De Helianth" fietste ik eerst langs fietsenmaker Van Vliet, waar de batterij vervangen werd door een vol exemplaar. De totaalstand vanaf maart 2014 werd er weer keurig ingezet: 36.636 kilometer. Ik lig dus nog steeds op een schema van 10.000 kilometer per jaar. Ik ken enkele personen, die daar niet aan komen en er niet over durven te praten....

Nu ik er toch was kon ik meteen nieuwe wielerhandschoenen kopen. Mijn oude Zieners waren versleten. Mijn plan om nieuwe te kopen bij de fietsverhuur aan de Titisee mislukte deze zomer.
Met de rode BBB-handschoenen fietste ik naar de Herenstraat, waar ik mijn wekelijkse rantsoen van 3 zoutarme broden ophaalde.
Maar eerlijk gezegd had ik op deze troosteloze zaterdag mijn regenkleding harder nodig.

Geen opmerkingen: