zondag 22 oktober 2017

Winterjassenloop

Dat het in oktober veel te warm was voor de tijd van het jaar mag genoegzaam als bekend worden verondersteld. Toch werden vandaag de bordjes aardig verhangen. Al een aantal dagen was aangekondigd, dat het vandaag niet veel warmer dan een graad of 12 zou worden. Hetgeen klopte.
Het was dan ook tijd om de winterjas weer op te zoeken. Dat was geen probleem. Dat werd het wel, toen bleek, dat de rits van mijn oude winterjas kapot was. Daar we toch in de Leidse binnenstad waren fietsten mijn vrouw en ik door naar Bever in de Breestraat. We waren toch al van plan om in de komende maanden een nieuwe winterjas te kopen Dat werd nu noodgedwongen vervroegd.
Zelf kocht ik een Columbia-jas, terwijl Ada een Maier Sportjas uitzocht. Op weg naar huis kon ik de aankoop meteen testen op waterdichtheid. De eerste test doorstond de jas goed.
Na de lunch ging mijn vrouw op de fiets naar de volkstuin. Zelf liep ik er naar toe. Op verzoek van mijn vrouw deed ik dat zonder winterjas.
Op de tuin hielp ik met het overhevelen van het voldoende gecomposteerde groente- en fruitafval uit het compostvat naar de compostbak, waar het samen met wat mest verder kon fermenteren. Zo deed ik tijdens de duurloop van ruim 8 kilometer ook nog wat lichte krachttraining.

Geen opmerkingen: